Telefony marki Apple z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością i słyną z tego, że są niezawodne w użytkowaniu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że są to tylko urządzenia elektroniczne, które w najmniej spodziewanym momencie mogę ulec uszkodzeniu z różnych przyczyn.
Problemy, z jakimi najczęściej zmagają się właściciele iPhonów to uszkodzona szybka wyświetlacza, zalany telefon, szybko rozładowująca się bateria albo problemy z ładowaniem. W każdym z tych przypadków najlepiej jest oddać urządzenie do profesjonalnego serwisu Apple.
Jak wygląda gwarancyjna naprawa iPhone?
Gwarancja na produkty firmy Apple udzielana jest przez przedsiębiorstwo najczęściej na okres jednego roku. Jest ona uregulowana kodeksem cywilnym i dlatego producent może w dowolnie wyznaczać długość i zakres obowiązywania karty gwarancyjnej.
Na głównej stronie Apple możemy przeczytać szczegółowe informacje dotyczące gwarancji. Napisane jest tam, że gwarancja obejmuje zakupiony produkt oraz wszelkie akcesoria w zakresie wad fabrycznych, które wystąpią podczas użytkowania przez okres jednego roku od momentu zakupu. Naprawa gwarancyjna nie obejmuje uszkodzeń oraz awarii spowodowanych własnymi modyfikacjami telefonu czy różnego rodzaju wypadkami, takimi jak np. zalanie.
Trzeba również pamiętać o tym, że gwarancja będzie uwzględniona, jeśli okażemy dowód zakupu. Możliwa jest ona również bez dokumentu potwierdzającego zakup, ale tylko w przypadku pierwszego roku od momentu aktywowania iPhone’a.
Jeśli chodzi o koszta związane z naprawą gwarancyjną, to najczęściej klient nie musi nic dopłacać, ale tylko w przypadku, gdy urządzenie nie zostało uszkodzone z winy właściciela. Dokładniej mówiąc, iPhone nie mógł zostać uszkodzony mechanicznie, podczas samowolnej naprawy albo poprzez zalanie. W takim przypadku trzeba będzie się liczyć z dodatkowymi kosztami naprawy, jeśli telefon będzie można w ogóle naprawić.
Firma Apple posiada dużą sieć autoryzowanych serwisów oraz punktów sprzedaży, w których przyjmowane są urządzenia i wysyłane na naprawę gwarancyjną. W punkcie serwisowym Apple istnieje możliwość naprawy telefonu od ręki w ciągu kilku godzin, a jeżeli pozostawimy telefon, ponieważ nie można wykonać naprawy na miejscu, to musimy liczyć się z terminem od dwóch dni do nawet dwóch tygodni.
W jaki sposób przebiega naprawa pogwarancyjna Apple?
Jeżeli mamy problem z telefonem iPhone, ponieważ nie możemy go oddać do naprawy gwarancyjnej, gdyż się ona już skończyła, to najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pogwarancyjnego serwisu. Gwarancję na telefon można również stracić poprzez zalanie go, uszkodzenie mechaniczne albo samowolną naprawę.
W takim przypadku najlepiej jest zdecydować się na oddanie urządzenia do pogwarancyjnego serwisu iPhone, takiego jak np.
serwis iPhone – serwis24.org. Taka naprawa jest już usługą odpłatną, ale klient zyskuje dodatkowe korzyści. Przede wszystkim może liczyć na szybką diagnozę i naprawę telefonu oraz uzyskanie gwarancji na wykonane naprawy.
O czym należy pamiętać, oddając telefon iPhone do serwisu?
Decydując się na naprawę gwarancyjną, musimy posiadać dowód zakupu urządzenia oraz aktywowany telefon. Jeżeli wybieramy naprawę pogwarancyjną to karta gwarancyjna i dowód zakupu nie są potrzebne.
IPhone’a można oddać do serwisu bez oryginalnego pudełka oraz dodatkowych akcesoriów. Nie są one potrzebne do przeprowadzenia diagnozy i wykonania naprawy, więc można je zachować w domu, a do naprawy oddać wyłącznie sam telefon.
Autoryzowane serwisy bardzo często podczas naprawy iPhone’a czyszczą go ze wszystkich plików, zdjęć i muzyki, więc jeśli chcemy zachować je dla siebie, to warto wcześniej skopiować wszystko na swój komputer poprzez iTunes czy zrobić kopię zapasową wykorzystując iCloud. Dobrze jest także zapytać podczas pierwszej rozmowy z pracownikiem serwisu Apple czy będzie ingerował w dokumenty zapisane na telefonie, ponieważ niektórzy specjaliści nie ingerują w pliki zawarte w urządzeniu, więc nie ma ryzyka ich utraty.
Do kompleksowej naprawy telefonu należy również podać kod odblokowujący, który pozwoli pracownikowi przetestować urządzenie po wykonanej naprawie. Dodatkowo otrzymamy również gwarancję na wykonaną usługę i będziemy mieli pewność, że odbierzemy w pełni sprawnego iPhona.